Dijital Dönüşüm ve Operasyon Direktörümüz Yasemin Budak’ın IDC Türkiye Dijital Dönüşümün Liderleri 2021 Kitabındaki Röportajı

Pandemiyle Birlikte Sektörlerin Dönüşümü

Pandemi hayatımızda daha önce deneyimlenmesi veya genele yayılması zor görünen  eğitim, çalışma hayatı, destek servisleri gibi bir çok hizmeti gündemin ilk sırasına getirdi.

Sadece “pandemi etkisi” demek sektördeki aktörlere haksızlık olur mu?

Aslında her 10 yılda bir, belki de içinden geçerken çok fark edemesek de değişimi hayatımıza entegre ediyoruz. Şöyle geriye dönüp baktığımızda ülkemizdeki alışveriş alışkanlıklarının yıllar içerisinde bu denli değişebileceği; elbisenin, ayakkabının hatta meyve sebzenin internet yoluyla satın alınabileceğini söylediğinizde kaç kişi size inanabilirdi? Online alışveriş verilerine baktığımızda rakamlar bugün itibarıyla hayal edilemeyecek düzeye geldi. 

Bu gelişmede ülkemizdeki sektör oyuncularının e-ticaretin temelini oluşturan ürüne ulaşma, lojistik ve ödeme sistemlerini hızlıca iş yapışlarına adapte edebilmelerinin büyük katkısı var. Pazaryeri (marketplace) uygulamaları sayesinde, son kullanıcı ile satıcının kolaylıkla buluşması, hızlı teslimat, kolay iade, müşteri odaklı çözümler ve farklı ödeme sistemleri hayatımızın merkezine yerleşti; üretici firmalar da son kullanıcıya ulaşabilecekleri alternatif bir satış kanalına kavuştu.

Üreticiler, pazaryeri platformlarına özel ürünler ve kampanyalar konumlandırarak satışlarını artırmak için stratejiler geliştirirken; satıcılar da, birçok markayı ve ürün grubunu aynı platformda birleştirebilen ve çapraz satış olanağı sağlayan pazaryerlerinde yer almak için, iş modellerini bu doğrultuda tasarlamaya başladılar.

Dijital dönüşüm ve e-ticaretin yükselişi pandemide şüphesiz çok hızlandı ve pandemi bu süreci daha erkene çekti. Ancak bu durumu sadece pandemiyle ilişkilendirmek tam olarak doğru değil. Öncesinde de sektördeki oyuncuların alt yapılarını çok iyi geliştirmeleri ve yeni iş kolları ve fırsatları yaratmaları söz konusuydu. Dolayısıyla gelecek öngörüsüyle yetkinliğini artırmış yapılar için bu sürecin bir kaldıraç etkisi sağladığı söylenebilir.

Penta Teknoloji olarak neleri başardık?

Penta Teknoloji 1997 yılında, henüz bankaların internet şubeleri yokken Türkiye’nin ilk B2B web sitesini hayata geçirerek ve 2000’li yılların başında sanal pos ile ilk taksitli işlemlerin yapılmasını sağlayarak dijitalleşme öyküsüne çok erken başlamıştı. Gelişen teknolojilere ayak uydurarak tüm paydaşlarıyla entegre olmayı prensip edinmişti.

Yıllar içinde geliştirdiğimiz Bayinet (B2B web sitesi), PayApp (ödeme), Elektronik Hesap Özeti (ödeme), Penta Depom (lojistik), Penta Entegrasyon (web servis), Penta Abonelik Yönetimi (yazılım) gibi uygulamalarla müşterilerimizi de bu ekosisteme dahil etmeyi başardık. Bu uygulamaların kendi içlerindeki bağını çok iyi kurarak uçta uca hizmeti sağlamış olduk. 

Penta Teknoloji pazaryeri kanalında neler sunuyoruz?

Pazaryeri kanalımızda, 40’ın üzerinde teknoloji markasını müşterilerimizle buluşturuyoruz. Bu platformlara özel geliştirdiğimiz hizmetlerimiz ve dijital servislerimizle her geçen gün daha fazla müşterimizin pazaryeri mağazasını destekliyoruz.

Ayrıca müşterilerimizin pazaryeri platformlarıyla olan iletişimlerine de teknik uzmanlık bilgimiz ve dijital kabiliyetlerimizle katkı sağlıyoruz. Pazaryeri platformları ve üreticilerle birlikte iş geliştirmek ve müşterilere farklı fırsatlar sunmak için düzenli olarak istişarede bulunuyoruz. Penta Teknoloji olarak geliştirdiğimiz çözümlerimiz, müşterilerimizin pazaryeri platformları ve üreticilerle tam entegre çalışabilmesini mümkün kılıyor.

Penta Depom uygulaması ile müşterilerimiz ürünlerini, Penta Teknoloji deposunda kendilerine ayrılan alanda depolayabiliyor, stoklarını online yönetebiliyorlar.

Web servis entegrasyonlarımız sayesinde, müşterilerimiz ister pazaryeri uygulamalarından ister sanal mağazalarından ya da geleneksel yollardan yaptıkları satışlarında, Penta Depom’un yanı sıra, gönderim entegrasyonumuzdan faydalanarak siparişlerini doğrudan kendi firmaları adına son kullanıcılarına teslim edebiliyor. Dağıtıcılık konusundaki deneyimimizi müşterilerimiz için katma değere dönüştürdüğümüz bu hizmetlerimizle yüksek gider ve yoğun operasyon gerektiren depolama alanı, sigorta, güvenlik, personel, sevkiyat gibi masraf kalemlerinde pazaryeri satıcılarına maliyet avantajı sağlıyor; ürünleri hatasız ve hızlı sevkiyatla teslim ediyoruz.

Pazaryeri platformlarından satış yapan müşterilerimizi, alternatif ödeme çözümleri ve finansal seçenekler ile destekliyoruz.

Son olarak; gelecek ne tür değişimleri beraberinde getirir bilemesek de geleceği bir nevi şekillendirecek olan önemli faktör yine tüketici ihtiyaçları olacaktır. Tüketici davranışlarını gözlemleyip bu ihtiyaçlara kulak veren yapılar için geleceği öngörmek ve koşullarla uyumlanmak çok daha kolay olacaktır.

Yasemin Budak Hakkında

1973 yılında İstanbul’da doğan Yasemin Budak, 1996 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra kariyerine bankacılık sektöründe başladı. Bu alanda çeşitli kademelerde görev alan Budak, 2012 yılından bu yana Penta Teknoloji’de Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Direktörü olarak sürdürdüğü görevini, genişleyen sorumluluk alanıyla birlikte 2019’dan itibaren Dijital Dönüşüm ve Operasyon Direktörü olarak devam ettiriyor.  

MERKEZ OFİSİ

Dudullu Organize Sanayi Bölgesi
4. Cad. No:1 34775
Ümraniye/ İSTANBUL

T 0 (850) 277 0 277

F 0 (216) 415 23 69

E info@penta.com.tr

W 0 (850) 277 0 277 (WhatsApp)

BİZİ TAKİP EDİN