EGO Genel Müdürlüğü, IBM Maximo'yu tercih etti

Marka

EGO Genel Müdürlüğü

Penta İş Ortağı

Intesasoft

Çözüm

IBM Maximo

Amaç

Malzeme, depo, satın alma ve bakım onarım süreçlerinin yönetimi

Ankara toplu taşıma hizmetleri kapsamında otobüs ve raylı sistemlerin işletilmesini sağlayan EGO, Ankara halkının toplu taşıma ve ulaşım ihtiyaçlarını güvenilir, hızlı, ekonomik, rahat ve memnuniyet verecek şekilde sunmayı hedefliyor. EGO Genel Müdürlüğü, toplu taşıma sistemlerine ilişkin malzeme, depo, satın alma ve bakım onarım süreçlerinin yönetimi için IBM Maximo’yu tercih etti.

maximo

Filosundaki 1.300’ü doğalgazla çalışan toplam 1.600 otobüsüyle günde ortalama 500.000 yolcu taşıyan ve ayda ortalama 7.500.000 kilometre yol kateden EGO, Dünya E-Devletler Organizasyonu ve Dünya Toplu Taşımacılar Birliği tarafından birincilik ödülüne layık görülmüştür. EGO Cepte, ABB Trafik gibi çok başarılı uygulamalarla akıllı toplu taşımacılık ve belediyecilik teknolojileri alanlarında öncü bir kuruluş olan EGO, aynı zamanda Avrupa’nın en çevreci otobüs filosu ödülünün de sahibidir.

EGO’nun son teknoloji akıllı toplu taşımacılık ağının tüm verilerinin toplanması ve korunmasından sorumlu EGO Bilgi İşlem Dairesi Başkanı İsmail Kesgin, IBM Maximo’nun EGO veri toplama sistemine dahil edilme süreci ve kuruma sağladığı faydalar konusundaki görüşlerini şu şekilde ifade etti:

“IBM Maximo sayesinde kurumumuzda %50’ye yakın tasarruf sağlandı.

1996 yılından beri IBM Maximo’yu kullanıyoruz. 2010-2011 yıllarında otobüslerimizde de IBM Maximo’yu kullanmaya başladık. Verilerimizin korunması ve yönetimini sağlayacak programlar arasında karar verirken görüşümüz, IBM Maximo’nun tam bir bakım programı olduğu ve bizim de tam olarak buna ihtiyacımız olduğu yönündeydi. Otobüslerimizi IBM Maximo bünyesine dahil etme operasyonumuz tamamlandıktan sonra güzel sonuçlar aldık ve kurum içi veri akış disiplinini sağladık. Aldığımız veriler sayesinde kullanılmayan birçok malzeme ortaya çıktı. Bir yıl içerisinde stokta yer kaplayan malzemeler ve demirbaşlar saptandı. Belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda alımlarımızı şekillendirmeye başladık. Kurumumuzda ciddi anlamda tasarruf sağlandı.

EGO’nun beş bölge ve merkez olmak üzere birden çok bakım alanı bulunuyor. Her bölgenin kendi araçları var. Önceden, herhangi bir bölgenin bir malzeme ihtiyacı doğduğunda ve bu malzeme ilgili depoda bulunamayınca, başka depolarda olduğu halde yeni malzeme satın alımı yapılıyordu. Biz de burada yaşanan zararın önüne geçmek için birimlerimize tüm depoların stoklarının görülebileceği ortak bir sistem fikrinden bahsettik. Birimlerimiz bu fikri hemen benimsedi ve Intesasoft’un da desteği sayesinde IBM Maximo ile çok büyük önem taşıyan stok yönetimi de sağlamış olduk.

En büyük tasarruf atıl malzemelerde yaşandı. Malzemelerin raflarda ömürlerinin tükenmesinin önüne geçildi. IBM Maximo sayesinde kullanım adetlerimizi saptadık; stok yönetimi sağladık; araç bakımlarının gecikmesini önledik; olası arızaların önüne geçtik ve böylece ilgili birimlerde %50’ye yakın tasarruf sağlandı.”

IBM Maximo mobil uygulamalar konusunda da çok başarılı…

EGO, mobil ve internet tabanlı uygulamalarıyla dijital alanda öncü bir kurumdur. Mobil uygulamalar konusunda da geliştirme çalışmaları yaptıklarını belirten Kesgin; “IBM Maximo, malzemeleri kategorilere ayıran, parça talebi ve araç takibinin mobil üzerinden yapılmasını sağlayan tam entegre bir program... Mobil üzerinden arıza ve parça takibi yapmayı ve karekodlarla çalışmayı da planlıyoruz. EGO olarak performans ölçümlemelerimizi de geliştirmeyi hedefliyoruz. Bir bakım süreci ne kadar sürmüş, hangi bakım ne kadar verim sağlamış ve bakımı yapan personel ne kadar verimli çalışmış eksiksiz bir biçimde ölçümlemek istiyoruz. Bu verilerin en kısa sürede ve en doğru şekilde elde edilebilmesi için mobil sisteme geçmek gerekiyor. Mobil uygulamamızda personelimiz tek bir mobil cihazdan iş emrini alacak, malzeme takibini yapabilecek, barkodlu malzemeyi stoktan alıp bakım ve onarım işlemini gerçekleştirecek ve bu işlemlere ilişkin tüm verileri anında sisteme girebilecek. Metro ve Ankaray’ın da günümüzde IBM Maximo’ya geçme çalışmaları var. Bu uyum sürecinde IBM Maximo üzerinden otobüs alanında elde ettiğimiz verilerden de yararlanılabilecek. Metro ve Ankaray’ın da IBM Maximo bünyesine entegrasyonuyla birlikte tüm depolar birbirlerini görerek ortak malzemeleri birbirlerinden talep edebilecekler. Böylece kurum içinde gerçek bir tasarruf ve disiplin sağlanacak.” şeklinde görüşlerini bildirdi.

“IBM Maximo’yu diğer kurumlara ve belediyelere de öneririm.

Intesasoft ekibinin destekleri sayesinde IBM Maximo sistemine geçişi tamamladık. Tüm periyodik bakımlar otomatikleşti ve bir araca ilişkin yakıt bilgisi, yolcu sayısı, kilometre bilgisi, kullanıldığı hat için uygun olup olmadığı ve hatlardaki araç sayısının yeterliliği gibi konularda önemli veriler elde edip, hat ve araç performansını ölçümleyebilir hale geldik. IBM Maximo, depo yönetimi konusunda da çok başarılı.. Artık ürünlere ayrılmış özel raflar bulunması gerekli değil; IBM Maximo’ya yalnızca raf ve göz numarası girerek aynı alandaki farklı birden çok malzemenin konum ve içerik bilgilerinin takibi sağlanabiliyor. Doğalgazla çalışan otobüslerimiz özel parçalar gerektiriyor. Tüm bu parçaların bakımını ve takibini de IBM Maximo üzerinden takip edebiliyoruz. IBM Maximo’da ayrıca yetkinliklere göre personele ilişkin raporlar ve ücretler belirlemek de mümkün... Örneğin bir otobüs ne kadar sürede tamir edilmiş, hangi parçalar takılmış, ne kadar sürede takılmış gibi veriler elde edilip, iş emrini sonlandırma hızına göre performans analizi yapılabiliyor. Bu sebeple IBM Maximo bizim için vazgeçilmez hale geldi.”

EGO Genel Müdürlüğü’nde Intesasoft ile birlikte IBM Maximo başarısı

EGO Bilgi İşlem Dairesi Başkanı İsmail Kesgin, kurumun IBM Maximo sisteminden en iyi şekilde yararlanmasını sağlamak ve verimliliği arttırmak amacıyla sistemin düzgün konumlandırılması ve düzenlenmesi konusunda destek almak için Intesasoft ile birlikte çalışma kararı aldı. İsmail Kesgin, Intesasoft ile tanışmalarını şu şekilde anlattı:

“Intesasoft ile tanışma sürecimiz yakıt entegrasyonu projemiz sırasında gerçekleşti. Sonuç odaklı çalışmaları bizi gerçekten çok tatmin etti ve çalışmalarımıza Intesasoft ile devam etme kararı aldık. Yaklaşık bir senedir birlikte çalışıyoruz. Her türlü sorunumuza çözüm bulup, birimlerin tüm taleplerini anında gerçekleştirdiler. Kendileri ile sağladığımız iş ortaklığından oldukça mutluyuz.”

EGO Genel Müdürlüğüne IBM Maximo danışmanlık desteği veren Intesasoft ekibinden Satış ve Proje Sorumlusu Buğrahan Kavukçu EGO Genel Müdürlüğü ile olan iş ortaklıkları ile ilgili şöyle konuştu:

“Yaptığımız analizler sonucunda IBM Maximo’nun bazı alanlarda tam verimlilikle konumlandırılmadığını ve kimi zaman bilgi işlem tarafında iş yükünün artmasına sebep olduğunu saptadık. Bu yükü azaltmak için kurumun ihtiyaçlarını dinledik ve sorunların kaynağına ulaşıp çözümledik.”

Yazılım Mimarı ve Teknik Hizmetler Sorumlusu Muhammed Zahid Soluk ise “Tüm iş akışlarını hiyerarşik bir şekilde tek bir ana iş emri altında toplayıp, alt görevler oluşturduk. Sistemi yapılandırarak iş emirlerinin ve görev atamalarının tek bir koldan kolaylıkla yürütülmesini sağladık. Her rol için bir ekran tasarlayarak sadece birkaç ekranla tüm işlemlerin gerçekleştirilebilmesini sağlayarak, sistem üzerindeki yükü önemli ölçüde azalttık ve tüm sistemin otomatik bir şekilde çalışmasını sağladık. İlgili ekiplere IBM Maximo’yla birlikte gelen Cognos yazılımının eğitimini verdik. IBM Maximo ve Cognos sayesinde iş sürecinin kimde olduğu kolayca raporlanabiliyor. Sürükle bırak şeklinde kişiselleştirilebilen raporlar oluşturulabiliyor. Ayrıca satın alma tarafında döviz kuru entegrasyonu, toplu satın alım çizelgeleri gibi otomatik uygulamaları IBM Maximo’ya entegre ederek iş yükünün asgari düzeye indirilmesini sağladık.”dedi.

 

Dosyayı indirmek için tıklayınız


MERKEZ OFİSİ

Dudullu Organize Sanayi Bölgesi
4. Cad. No:1 34775
Ümraniye/ İSTANBUL

T 0 (850) 277 0 277

F 0 (216) 415 23 69

E info@penta.com.tr

W 0 (850) 277 0 277 (WhatsApp)

BİZİ TAKİP EDİN